Ξενομανία.

Συμπλήρωσε τα κενά με την κατάλληλη λέξη από τις παρακάτω. Χρησιμοποίησε τη "Βοήθεια", αν κάπου κολλήσεις, για να σου δοθεί κάποιο γράμμα. Πρόσεχε μη χρησιμοποιείς πολλές φορές τη "Βοήθεια", γιατί χάνεις βαθμούς. Οι λέξεις που δίνονται πρέπει να μεταφερθούν στο σωστό τύπο. Δε χρησιμοποιούνται όπως σου δίνονται.

υιοθέτηση, αφομοίωση, απομύζηση, υπάγομαι, ανεξέλεγκτος, υποτίμηση, ανέλιξη, εκρηκτικός, οφθαλμοφανής, εντοπίζομαι, ευδιάκριτος, υποτιμώ, υποδούλωση, άκριτος, διείσδυση, υπανάπτυκτος, αλλοίωση, εκπολιτίζομαι, κατονομάζω, πολιτιστικός, ηθικοπνευματικός, υποτιμώ, αυτοπροβολή

  
1) Βασικό γνώρισμα του ανθρώπου είναι η τάση για μίμηση. Η μίμηση αυτή μπορεί να είναι ελεύθερη ή και δουλική. Και η μεν πρώτη είναι γόνιμη και δημιουργική, ενώ η δεύτερη στείρα και επικίνδυνη. Στην τελευταία και η ξενομανία, η αποδοχή και άγονη ξένων στοιχείων, η δουλική και υιοθέτηση ξένων τρόπων ζωής, η και ανελέητη αγορά ξένων προϊόντων με παράλληλη των αντίστοιχων εθνικών στοιχείων. Και προφανώς η ξενομανία χαρακτηρίζει όλους τους ανθρώπους, όμως κυρίως σε Έλληνες. Ανησυχητικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι δεν περιορίζεται μόνο στο ντύσιμο ή στον ξένο προς τον ελληνικό χαρακτήρα τρόπο ψυχαγωγίας, αλλά προχωρεί στην ξένης νοοτροπίας και στις ιδέες και στον τρόπο σκέψης και στην τέχνη και φτάνει ως τη μίμηση ξένων ηθών και εθίμων.
2) Η τάση αυτή στις μέρες μας έχει πάρει διαστάσεις, γεγονός που πρέπει να ανησυχήσει και τους αρμόδιους και τους απλούς πολίτες. Ορισμένα βέβαια από τα αίτια είναι , ενώ άλλα είναι λιγότερο . 2α) Πρώτα πρώτα, το γεγονός ότι συνήθως δεν εμπιστευόμαστε τους συμπατριώτες μας αποτελεί σημαντικό αίτιο που ωθεί το Νεοέλληνα να στραφεί σε ξένα προϊόντα ή και ιδέες. 2β) Πιστεύουν εξάλλου ότι η προτίμηση των προϊόντων αυτών αποτελεί το διαβατήριο για την κοινωνική τους , χωρίς στην πραγματικότητα να συμβαίνει κάτι τέτοιο. 2γ) Προκειμένου να μη χαρακτηριστούν , μιμούνται δουλικά τους ξένους και αρνούνται ή τις παραδόσεις, τα ήθη και έθιμά τους. 2δ) Η τάση αυτή ενισχύεται και από το ότι με τις επιλογές τους εξευρωπαΐζονται και γενικότερα πιστεύουν ότι γρηγορότερα. 2ε) Υποστηρίζουν ότι οι ξένοι είναι πιο πολιτισμένοι από τους Έλληνες. Η γνώμη τους αυτή φαίνεται κυρίως στην τεχνολογία και την ιατρική, αλλά και από την προτίμηση τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό. 2στ) Η έλλειψη βέβαια της αναγκαίας παιδείας επηρεάζει και αυτή με τη σειρά της, δύσκολα όμως μπορούμε να το ως βασικό αίτιο. Κανείς φυσικά δεν αρνείται ότι είναι ευκολότερη λεία οι αγράμματοι, όμως επειδή η διαφήμιση στηρίζεται στην ψυχολογία του πλήθους και επιχειρεί τη λεγόμενη «πλύση εγκεφάλου», είναι δυνατόν να παρασύρει και εγγράμματους. Ειδικά, η διαφήμιση αναγκάζει έμμεσα το Νεοέλληνα να τα εγχώρια προϊόντα και να προτιμήσει τα ξένα. 2ζ) Η τάση άλλωστε για είναι δυνατόν να οδηγήσει στην ξενομανία, όπως επίσης και τα
αισθήματα μειονεξίας και οι ενοχές σε σύγκριση μ' αυτούς που θεωρούνται καταξιωμένοι κοινωνικά. Η ξενομανία στην περίπτωση αυτή εκδηλώνεται και στον κοινωνικό και τομέα. Το γλωσσικό μάλιστα όργανο υφίσταται βομβαρδισμό ξενόγλωσσων στοιχείων. Σ' αυτό βέβαια ευθύνεται και ο τουρισμός, ο οποίος ευνοεί τη γλωσσική . Ωστόσο, η γλωσσική αυτή ξενική αποτελεί θανάσιμο κίνδυνο για την της εθνικής μας υπόστασης και της μας ταυτότητας. Καλό είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι με την αβασάνιστη υιοθέτηση ξένων λέξεων δεν πλουτίζεται η γλώσσα μας.