Πληροφορική: Θέμα και οδηγίες εργασίας «Αναζήτηση και αξιολόγηση ιστοσελίδων» Εκτύπωση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Συντάχθηκε απο τον/την Κουκούδης Βασίλης   
Τετάρτη, 25 Ιανουάριος 2012 20:33

Εργασία στο μάθημα επιλογής Πληροφορικής.

Θέμα: «Αναζήτηση και αξιολόγηση ιστοσελίδων»

Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι να αναζητήσετε, να βρείτε και να αξιολογήσετε τρεις ιστοσελίδες του ελληνικού διαδικτύου με προσανατολισμό σε μια από τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Αστρονομία, Βιολογία, Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Θρησκεία, Περιβάλλον, Ιστορία, Αρχαιολογία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα, Λογοτεχνία-Ποίηση, Φιλοσοφία, Τέχνες-Πολιτισμός (Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, ζωγραφική, γλυπτική κ.λπ.), Περιβάλλον, Παράδοση, Αθλητισμός, Οικονομία-Διοίκηση-Δίκαιο-Πολιτικοί θεσμοί, Υγεία ή και σε άλλες που εσείς θα προτείνετε.

Από όλες τις ιστοσελίδες που θα βρείτε το βασικό κριτήριο επιλογής των τριών που θα αξιολογήσετε είναι η καταλληλότητα τους για μαθητές λυκείου και η χρησιμότητά τους κυρίως σε εργασίες, projects, σαν συμπληρωματικό (και όχι βοηθητικό) υλικό στην διδακτέα ύλη των μαθημάτων. Αυτό σημαίνει ότι συνιστάται να μην επιλέξετε ιστοσελίδες τύπου Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων (http://www.study4exams.gr) του Υπουργείου ή άλλων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων. Εκτός από αυτές τις τρεις ιστοσελίδες που θα αξιολογήσετε καλό θα είναι να παραθέσετε (με σύνδεσμο) όσες άλλες βρείτε και ανταποκρίνονται στη θεματολογία.

Οι εργασίες πρέπει να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ --> ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ) ή να παραδοθούν σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή μέχρι τις 30/4/2012.

Κριτήρια αξιολόγησης ιστοσελίδας και βαθμολογία:

  • Στόχος της ιστοσελίδας και επιδιωκόμενο κοινό
    • Αναφέρεται το επιδιωκόμενο  κοινό; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου ή γενικά σε κοινό επιπέδου λυκειακής μόρφωσης; (ΝΑΙ 20, ΟΧΙ 0)
    • Ο στόχος της ιστοσελίδας είναι   να ενημερώσει (4), να διασκεδάσει (2) ή να πουλήσει ένα προϊόν (0);
  • Αξιοπιστία του συγγραφέα
    • Αναφέρεται ο δημιουργός της  ιστοσελίδας και ο υπεύθυνος για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας  με το συγγραφέα; (ΝΑΙ 2, ΟΧΙ 0)
    • Αναφέρεται η ιδιότητα και οι δραστηριότητες του   συγγραφέα; (ΝΑΙ 2, ΟΧΙ 0)
    • Ο συγγραφέας είναι ειδικός επί  του θέματος; (ΝΑΙ 8, ΟΧΙ 0)
  • Ακρίβεια και  αξιοπιστία της πληροφορίας στην ιστοσελίδα
    • Υπάρχουν αναφορές σε πηγές που υποστηρίζουν τα λεγόμενα της ιστοσελίδας; (ΝΑΙ 3, ΟΧΙ 0)
    • Έχει η ιστοσελίδα γραμματικά, ορθογραφικά ή τυπογραφικά λάθη; (ΝΑΙ 0, ΟΧΙ 3)
    • Αν παραπέμπει σε άλλες  ιστοσελίδες, αυτές είναι ποιοτικές; (ΝΑΙ 3, ΟΧΙ 0)
    • Καλύπτει πολύπλευρα (3) ή μονοδιάστατα το θέμα (0);
    • Διακρίνεται μεροληψία στις  πληροφορίες και στις απόψεις που διατυπώνονται; (ΝΑΙ 0, ΟΧΙ 3)
    • Υπάρχουν διαφημίσεις στην  ιστοσελίδα; (ΝΑΙ 0, ΟΧΙ 3)
    • Θα αποτελούσε καλή πηγή  πληροφοριών για ερευνητική εργασία; (ΝΑΙ 10, ΟΧΙ 0)
  • Ενημερότητα και επικαιρότητα των πληροφοριών της ιστοσελίδας
    • Αναφέρεται πότε δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Ανανεώνεται συχνά; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Αναφέρεται πότε έγινε η  τελευταία ανανέωση; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Υπάρχουν μη ενεργοί σύνδεσμοι; (ΝΑΙ 0, ΟΧΙ 4)
  • Δομή και πλοήγηση  της ιστοσελίδας
    • Είναι κατανοητή η οργάνωση της ιστοσελίδας; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Είναι εύκολη η πλοήγηση στα  διάφορα μέρη της ιστοσελίδας; (ΝΑΙ 4, ΟΧΙ 0)
    • Υπάρχει σύνδεσμος για  επιστροφή στην αρχική σελίδα; (ΝΑΙ 2, ΟΧΙ 0)
    • Προσφέρει κατάλογο  περιεχομένων ή ευρετήριο (χάρτης ιστοσελίδας); (ΝΑΙ 2, ΟΧΙ 0)

 Σε πολλές ερωτήσεις ανάμεσα στο ΝΑΙ και στο ΟΧΙ υπάρχει το ΑΡΚΕΤΑ, ΜΕΤΡΙΑ, ΛΙΓΟ οπότε μπορείτε να βαθμολογήσετε με ενδιάμεση βαθμολογία.

Ακολουθεί παράδειγμα αξιολόγησης μιας ιστοσελίδας:

 

 Αξιολόγηση ιστοσελίδων

Θεματική ενότητα: Φυσική

 

URL Ιστοσελίδας: http://www.physics4u.gr/blog/

Τίτλος: Physics4u

Ημερομηνία τελευταίας επίσκεψης: 25/01/2012

Σύντομη περιγραφή: Ιστοσελίδα τύπου blog, μη κερδοσκοπική, με πολλά άρθρα (κυρίως εκλαϊκευμένα) από το χώρο της φυσικής με έμφαση στην αστροφυσική δίχως όμως να παραμελούνται και άλλοι τομείς της φυσικής. Δημιουργός-συγγραφέας ένα άτομο.

Αξιολόγηση:

ΚΡΙΤΗΡΙΟ

ΒΑΘΜΟΣ

 

Στόχος της   ιστοσελίδας και επιδιωκόμενο κοινό

Η ιστοσελίδα αναφέρει το επιδιωκόμενο κοινό. URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=67  

4/4

Απευθύνεται και σε μαθητές Λυκείου και γενικά σε κοινό επιπέδου  λυκειακής μόρφωσης.

20/20

Ο στόχος της ιστοσελίδας είναι να ενημερώσει.

4/4

 

Αξιοπιστία του   συγγραφέα

Ο δημιουργός της ιστοσελίδας και υπεύθυνος για το περιεχόμενο της αναφέρεται αλλά όχι ονομαστικά στο   αναμενόμενο σημείο: URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=2

Ωστόσο αναφέρεται στο URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=67 (στο κάτω μέρος της   σελίδας)

 

3/4

Υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας   με το συγγραφέα. URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=132

2/2

Αναφέρονται η ιδιότητα και οι   δραστηριότητες του συγγραφέα.

URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=2

2/2

Ο συγγραφέας είναι ειδικός επί του θέματος. URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=2

8/8

 

Ακρίβεια και   αξιοπιστία της πληροφορίας στην ιστοσελίδα

Υπάρχουν αναφορές σε πηγές που υποστηρίζουν τα λεγόμενα της ιστοσελίδας

3/3

Δεν παρατηρήθηκαν στην ιστοσελίδα γραμματικά, ορθογραφικά ή τυπογραφικά   λάθη.

3/3

Παραπέμπει σε άλλες ιστοσελίδες επίσης ποιοτικές. (Στην αρχική σελίδα   «Τα Blog που παρακολουθώ»

3/3

Καλύπτει πολύπλευρα το θέμα όπως   αυτό έχει τεθεί στους στόχους.

(URL στόχων: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=67)

3/3

Δεν παρατηρήθηκε μεροληψία στις θέσεις και   απόψεις.

3/3

Δεν υπάρχουν διαφημίσεις

3/3

Αποτελεί καλή πηγή για ερευνητικές εργασίες   λυκειακού επιπέδου.

8/10

 

Ενημερότητα και   επικαιρότητα των πληροφοριών της ιστοσελίδας

Αναφέρεται πότε δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα (1/3/2000)

URL: http://www.physics4u.gr/blog/?page_id=67 (στο κάτω μέρος   της σελίδας)

4/4

Όπως προκύπτει από τις ημερομηνίες δημοσίευσης των   άρθρων, η ιστοσελίδα ενημερώνεται πολύ συχνά.

4/4

Δεν αναφέρεται σαφώς πότε έγινε η τελευταία   ενημέρωση αλλά προκύπτει έμμεσα από την ημερομηνία δημοσίευσης του πιο   πρόσφατου άρθρου.

3/4

Δεν βρέθηκαν μη ενεργοί σύνδεσμοι.

4/4

 

Δομή και πλοήγηση   της ιστοσελίδας

Η οργάνωση της ιστοσελίδας είναι πολύ κατανοητή.

4/4

Η πλοήγηση στα διάφορα μέρη της ιστοσελίδας είναι εύκολη με πολλαπλές   δυνατότητες αναζήτησης.

4/4

Υπάρχει σύνδεσμος για επιστροφή στην αρχική σελίδα από κάθε σημείο της   ιστοσελίδας.

2/2

Δεν προσφέρεται κατάλογος   περιεχομένων ή ευρετήριο (χάρτης ιστοσελίδας)

0/2

 

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:

 

94/100

 

scroll back to top
Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 30 Ιανουάριος 2012 17:17
 


Writing