Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου Εκτύπωση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Συντάχθηκε απο τον/την Τσάμης Γεώργιος   
Σάββατο, 23 Μάρτιος 2013 08:21

Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου

DSC00790

         25η Μαρτίου 1821 : διπλή γιορτή ? σύμβολο. Ο άνθρωπος , η ρίζα του, η ατομική και η συλλογική του ψυχή, ο καθολοκληρίαν άνθρωπος, το πρόσωπο και η ιδεολογία του ! Από τη μια ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου,  η νέα αρχή, η ελπίδα και η σωτηρία. Από την άλλη η απόφαση για απελευθέρωση των σκλαβωμένων επί τετρακόσια χρόνια Ελλήνων σε μια πανίσχυρη Οθωμανική Αυτοκρατορία.. Μετά από τετρακόσια χρόνια αντιμετώπισης του Έλληνα ως ραγιά όλα άλλαξαν, σαν εκείνο το μύθο του αετού που τον μεγάλωναν για να γίνει κοτόπουλο και που τελικά ο φυσιοδίφης  του έδειξε τον ουρανό και πέταξε. Έτσι και ο «ραγιάς» αν και μεγαλωμένος να σκύβει το κεφάλι αποτίναξε τη δουλικότητά του ( ραγιαδισμό ) όταν βρέθηκαν οι κατάλληλοι ηγέτες ( πρβλ.Θ.Κολοκοτρώνης ) και του «μίλησαν» σαν υπερήφανο άνθρωπο, ως Έλληνα.

DSC00792 DSC00791 DSC00794


DSC00795 DSC00796 Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης, Μπουμπουλίνα?στόχευσαν ένα κοινό ιδανικό και το πρόσφεραν γιατί πρώτα το κατείχαν οι ίδιοι πραγματικά, όπως το ίδιο ισχύει για τον ιερό κλήρο, την πνευματική ηγεσία  και τον άσημο λαό. Έτσι το 1821 αποτελεί ένα θησαυρό ελληνικό και οικουμενικό, ο οποίος μπορεί να απαντήσει στα οικονομικά, κοινωνικά, πολιτικά και εφηβικά αδιέξοδα.

 

DSC00799 DSC00815 DSC00808 DSC00821

   Επειδή μάλιστα η προσωπικότητα διαμορφώνεται από τα  έντονα σχολικά βιώματα σκεφτήκαμε η σχολική γιορτή να μην έχει μόνο τους ατσαλάκωτους στίχους των μορφωμένων λογίων αλλά να τολμήσουμε μια ανανέωση ύφους, κατεβάζοντας τους τόνους και μιλώντας απλά και κατανοητά

  DSC00823

.

      Έτσι στόχος έγινε όχι η πρόσκτηση της γνώσης αυτής καθαυτής αλλά η ζωηρότητα των εντυπώσεων για να μην αμβλύνονται τα συναισθήματα και παράλληλα να αφυπνίζονται οι συνειδήσεις. Θελήσαμε να ακούσουμε τους  μαθητές που αρνούνταν «πάλι τα ίδια». Όταν τους προτάθηκε το έργο του Καμπανέλλη «ο Καραγκιόζης ετοιμάζει επανάσταση» και ανακοινώθηκε η υπόθεση, άστραψε η ματιά τους αναζητώντας πρόβες όχι για να χαθεί μάθημα ούτε για να εκτεθούν ως πρωταγωνιστές αλλά ζώντας τη μαγεία της συλλογικής αυτογνωσίας και της ανταλλαγής ιδεών. Η γιορτή έγινε δική τους υπόθεση, αυτοκαθορίστηκαν.

DSC00829 DSC00830 DSC00833

Προτάθηκε να είναι ζωντανή η μουσική,  σύνθεσαν δικό τους κομμάτι με παραδοσιακά και ευρωπαϊκά μουσικά όργανα,αυτενεργώντας. Ο πολυπρόσωπος και πολυπολιτισμικός Καραγκιόζης με τη λαϊκή του γλώσσα δεν ανέδειξε απλώς τη δημιουργικότητα των μαθητών αλλά και τον απόλυτο σεβασμό και αλληλοσεβασμό. Η διανομή των ρόλων έγινε αυτόματα Ίσως μίλησε μέσα τους ό,τι οι φίλοι δάσκαλοι ή οι γονείς έσπειραν στην πρώτη παιδική ηλικία αυτών των υπέροχων εφήβων. Το αποτέλεσμα θα κριθεί στην παράσταση.

Πάντως αυτός ο φτωχός απόγονος του Αριστοφάνη που κάθεται απέναντι από το σαράι κάνει τους ανθρώπους να γελούν και διδάσκει ιστορία, ελευθερία, αυτοπεποίθηση και συλλογικότητα, ειρωνευόμενος τις Μεγάλες Δυνάμεις και διδάσκοντας άμεσα.

                                                                                    Γ.Τσάμης

DSC00835

scroll back to top
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 23 Μάρτιος 2013 09:00
 


Writing