Διαθεματική, Ομαδική Εργασία στο μάθημα «Εφαρμογών Πληροφορικής» της Α? Λυκείου Εκτύπωση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΕΡEΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) & ΑΛΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Συντάχθηκε απο τον/την Κουκούδης Βασίλης   
Τρίτη, 31 Δεκέμβριος 2013 00:02
Επισυναπτόμενα
Download this file (popup.ppt)Ενδεικτικό παράδειγμα και οδηγίες pop-up στο PowerPoint[ ]2886 Kb
Download this file (Διαθεματική Εργασία στο μάθημα.doc)Διαθεματική Εργασία στο μάθημα.doc[Το κείμενο της εργασίας σε Word]148 Kb

Διαθεματική, Ομαδική Εργασία στο μάθημα
«Εφαρμογών Πληροφορικής» της Α? Λυκείου


Θέμα: «Συγκριτική παρουσίαση του έργου των ζωγράφων ______ και _______»


Διάρκεια: 3 εβδομάδες (6 διδακτικές ώρες)

 

Προαπαιτούμενες γνώσεις που πρέπει να έχετε:

  • Θεωρία Πολυμέσων
  • Λογισμικό φυλλομετρητή,
  • Λογισμικό κειμενογράφου,
  • Λειτουργικό Σύστημα ? Διαχείριση αρχείων
  • Λογισμικό παρουσιάσεων ή συγγραφής πολυμεσικών εφαρμογών και
  • Λογισμικό επεξεργασίας εικόνας.


Εκπαιδευτικοί στόχοι της εργασίας:

1. Να εφαρμόσετε δημιουργικά:

  • Τις παλαιότερες γνώσεις και ικανότητές σας στο λογισμικό και στην αναζήτηση πληροφοριών και επεξεργασία τους.
  • Τις πρόσφατες γνώσεις και ικανότητες που αποκομίσατε από την ενότητα «Πολυμέσα» του μαθήματος (επεξεργασία εικόνας, οργάνωση, σχεδίαση, υλοποίηση πολυμεσικής εφαρμογής).

2. Να συνεργαστείτε αρμονικά ως ομάδα ανάπτυξης εφαρμογής πολυμέσων.

3. Να εργαστείτε οργανωμένα.


Γενική περιγραφή:

Να διαλέξετε δύο ζωγράφους που έζησαν από τον μεσαίωνα και μετά, και ανήκουν σε διαφορετικά κινήματα-ρεύματα-τεχνοτροπίες. (Στο θέμα αυτό μπορείτε να συμβουλευτείτε τον/την φιλόλογό σας). Να αναζητήσετε στο διαδίκτυο στοιχεία της βιογραφίας τους καθώς και στοιχεία του καλλιτεχνικού κινήματος-ρεύματος-τεχνοτροπίας που ανήκουν. Να αναζητήσετε επίσης 2-5 αντιπροσωπευτικά  έργα του καθενός που να έχουν όμως κοινό θέμα του ενός με του άλλου.  Να συγκρίνετε τα έργα τους ως προς διάφορα σημεία της τεχνοτροπίας π.χ. χρήση χρωμάτων, φωτοσκιάσεων, προοπτικής, ρεαλιστικής απεικόνισης κ.λ.π. (εδώ επίσης μπορείτε να συμβουλευτείτε τον/την φιλόλογό σας ή εκπαιδευτικό ειδικευμένο στην Τέχνη για τα επιμέρους σημεία σύγκρισης).

Να δημιουργήσετε πολυμεσική παρουσίαση με τα στοιχεία που συλλέξατε και τις συγκριτικές απόψεις σας.

Στοιχεία λειτουργικής και τεχνικής σχεδίασης:

Για τα κείμενα της βιογραφίας και του κινήματος-ρεύματος-τεχνοτροπίας:  Να είναι  80-100 λέξεις το καθένα. Αυτό σημαίνει ότι πιθανώς θα χρειαστεί να γράψετε δική σας περίληψη των πληροφοριών που θα βρείτε.

Για την συγκριτική σας άποψη: να είναι 100-150  λέξεις.

Η γραμματοσειρά όλων των κειμένων θα είναι Calibri. Το μέγεθος του κυρίως κειμένου 12pt ενώ των υπότιτλων, τίτλων κ.λπ. θα αυξάνεται  προοδευτικά ανά 2pt.

Το χρώμα μπορεί να είναι της επιλογής σας αλλά θα είναι ενιαίο και να ταιριάζει με το χρώμα του background που θα είναι επίσης της επιλογής σας. Προσοχή στην αντίθεση ώστε να είναι ευανάγνωστα τα κείμενα και η όλη εικόνα να μην κουράζει το μάτι.

Για τις εικόνες:  Στην αναζήτηση στο Google να επιλέξετε:

1

ώστε οι αρχικές εικόνες να είναι μεγάλες σε μέγεθος και καλής ποιότητας.

Να επεξεργαστείτε κάθε μία εικόνα και να δημιουργήσετε 2 εκδοχές:

Ένα εικονίδιο μέγιστης διάστασης 128 pixel και μια εικόνα μέγιστης διάστασης 700 pixels.

To format όλων θα είναι jpeg και για τα μεν εικονίδια το μέγεθος αρχείου δεν θα ξεπερνά τα 20Kbytes, τις δε εικόνες τα 200 Κbytes.

Επίσης θα χρειαστούμε δύο εικόνες «ταυτότητας», 250Χ400 pixel η κάθε μία, με φωτογραφία ή αυτοπροσωπογραφία του κάθε ζωγράφου. Οι εικόνες αυτές  μπορούν να προέρθουν από crop μιας μεγαλύτερης εικόνας ώστε να φαίνεται μόνο το πρόσωπο (σαν φωτογραφία ταυτότητας ή διαβατηρίου). Το μέγεθος αρχείου των εικόνων αυτών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 50 Kbytes και το format πάντα jpeg. Στη χείριστη των περιπτώσεων όπου δεν θα μπορέσετε να βρείτε φωτογραφία, ή αυτοπροσωπογραφία ή άλλη εικόνα που απεικονίζει τον ζωγράφο, ως εικόνα ταυτότητας χρησιμοποιείστε το πιο αντιπροσωπευτικό του έργο (π.χ. για τον Da Vinci θα χρησιμοποιούσατε τη Mona Lisa).


Για την παρουσίαση: (κάποιες τεχνικές οδηγίες αφορούν το powerpoint αλλά είστε ελευθεροι να διαλέξετε όποιο άλλο λογισμικό συγγραφής πολυμέσων ή παρουσιάσεων θέλετε) 

Όλες οι σελίδες (εκτός από την δεύτερη), στο κάτω περιθώριο και δεξιά θα αναγράφουν την λέξη ?Περιεχόμενα? η οποία θα περιέχει σύνδεσμο προς την δεύτερη σελίδα, την σελίδα των περιεχομένων.

Όλες οι σελίδες (εκτός από την πρώτη), στο κάτω περιθώριο και κέντρο θα αναγράφουν την λέξη ?Πίσω? η οποία θα περιέχει σύνδεσμο προς την σελίδα από την οποία ήρθαμε σ αυτήν.

Η πρώτη σελίδα θα περιέχει (από επάνω προς τα κάτω): Το όνομα του σχολείου(αριστερά,16pt), Τον τίτλο της εργασίας (κέντρο,24pt), τον τίτλο του μαθήματος (κέντρο,18pt), τα ονόματα των μελών της ομάδας (δεξιά, 16pt), ? Καβάλα, ημερομηνία ? (δεξιά, 16pt).

Η δεύτερη σελίδα θα φέρει τον τίτλο ?Περιεχόμενα? (κέντρο 24pt) και θα ακολουθούν οι δύο εικόνες «ταυτότητας» με λεζάντα το όνομα του ζωγράφου. (Σε οριζόντια παράθεση).

Τόσο η εικόνα «ταυτότητα»  όσο και η λεζάντα, θα περιέχουν συνδέσμους προς την κύρια σελίδα του κάθε ζωγράφου. Επίσης, θα υπάρχουν σύνδεσμοι προς τις σελίδες «Συγκρίνοντας?» και «Βιβλιογραφία-Ιστογραφία»  αντίστοιχα.  Τέλος στο κάτω περιθώριο  και δεξιά θα αναγράφεται η λέξη ?Αρχή? η οποία θα περιέχει σύνδεσμο προς την πρώτη σελίδα, την σελίδα του τίτλου.

Η κύρια σελίδα του κάθε ζωγράφου θα έχει σαν τίτλο το όνομά του (κέντρο 24pt) και πλαίσια κειμένου  με τη βιογραφία του και την περιγραφή του καλλιτεχνικού κινήματος-ρεύματος-τεχνοτροπίας που ανήκει (12pt). Επίσης θα περιέχει τα εικονίδια των έργων του. Κάθε εικονίδιο θα περιέχει σύνδεσμο προς την αντίστοιχη «κρυφή» σελίδα με την μεγάλη (700pixel στη μέγιστη διάσταση) εικόνα του έργου. (Για τις «κρυφές» σελίδες και πως γίνεται αυτό, οδηγίες στη συνέχεια). Εναλλακτικά μπορεί να εμφανιστεί η μεγάλη εικόνα σαν pop-up.  (Για τις «pop_up» εικόνες και πως γίνεται αυτό, οδηγίες στη συνέχεια).

Η επόμενη σελίδα, «Συγκρίνοντας?», θα έχει τον ομώνυμο τίτλο (κέντρο 24pt) και θα περιέχει πλαίσιο κειμένου με την συγκριτική σας άποψη (12pt) και ζεύγη εικονιδίων με τα κοινής θεματολογίας έργα των ζωγράφων δίπλα-δίπλα. Κάθε εικονίδιο, επίσης θα περιέχει σύνδεσμο προς την αντίστοιχη «κρυφή» σελίδα ή pop-up με την μεγάλη (700pixel στη μέγιστη διάσταση) εικόνα του έργου.

Η τελευταία «φανερή» σελίδα, «Βιβλιογραφία-ιστογραφία» θα περιέχει την βιβλιογραφία-ιστογραφία που χρησιμοποιήσατε. Ομώνυμος ο τίτλος (24 pt) και πλαίσιο κειμένου (12pt) με τη βιβλιογραφία-ιστογραφία.  Οδηγίες για το πώς γράφεται η βιβλιογραφία θα βρείτε στη διεύθυνση:

http://6lk.mysch.gr/index.php?option=com_content&;view=article&id=630:-project&catid=44:e-projects&Itemid=125

Οι κρυφές σελίδες. Για να εξαιρέσουμε σελίδες στο Power Point από την κύρια πλοήγηση και να έχουμε πρόσβαση μόνο μέσω κάποιου συνδέσμου εργαζόμαστε ως εξής:

Τοποθετούμε όλες αυτές στο τέλος της παρουσίασης. Αν οι φανερές σελίδες είναι π.χ. 5 από το μενού:

2

Διαλέγουμε show slides 1-5. Οι υπόλοιπες εξαιρούνται από την αυτόματη βασική πλοήγηση του Power Point.

Κάθε κρυφή σελίδα θα περιέχει την μεγάλη εικόνα του έργου με  λεζάντα ως εξής:

Τίτλος έργου (Έτος),  Όνομα ζωγράφου. (12 pt)

Το όνομα ζωγράφου στη λεζάντα θα έχει σύνδεσμο προς την κύρια σελίδα του ζωγράφου. Επίσης και εδώ θα υπάρχουν οι θερμές λέξεις ?Πίσω? και ?Περιεχόμενα? που έχουν όλες οι σελίδες. Σύνδεσμος τύπου ?Πίσω? να γίνει και η μεγάλη εικόνα.

Εναλλακτικά μπορείτε να μη δημιουργήσετε καμιά κρυφή σελίδα και να βάλετε τις μεγάλες εικόνες σε popups τα οποία θα ανοίγουν όταν κάνετε κλικ στο εικονίδιο και θα κλείνουν όταν κάνετε κλικ πάνω τους. Οδηγίες και παράδειγμα μπορείτε να βρείτε στο αρχείο popup.ppt που ακολουθεί:

 

 

 

Οργάνωση:

Εργαστείτε οργανωμένα. Δημιουργείστε έναν φάκελο με όνομα Εργασία με υποφακέλους Εικόνες, Κείμενα, Παρουσίαση.  

 Ο φάκελος Εικόνες θα έχει δύο υποφακέλους με ονομασία τα ονόματα των ζωγράφων που επιλέξατε. Σ αυτούς θα αποθηκεύετε τις όλες τις εικόνες, (αρχικές από το Internet και επεξεργασμένες) που τους αφορούν, αντίστοιχα.

 Ο φάκελος Κείμενα θα έχει τρεις υποφακέλους.  Ο ένας με όνομα Γενικά όπου θα υπάρχουν τα κείμενα της βιβλιογραφίας, της δικής σας συγκριτικής άποψης, καθώς και ένα κείμενο που θα περιέχει τα ονόματα των μελών της ομάδας, τα καθήκοντα του κάθε μέλους και ημερολόγιο εργασιών (κατά τα πρότυπα του projectκαι οι άλλοι δύο με ονομασία τα ονόματα των ζωγράφων που επιλέξατε. Σ? αυτούς θα αποθηκεύετε τα κείμενα που τους αφορούν αντίστοιχα.

 Τέλος στον φάκελο Παρουσίαση θα έχετε την τελική σας εφαρμογή.

 

Πορεία εργασίας, στάδια:  

Tα στάδια στην ίδια γραμμή του πίνακα μπορούν να εκτελεστούν και παράλληλα. Τα στάδια της επόμενης γραμμής μπορούν να εκτελεστούν μόνο αφού ολοκληρωθούν τα στάδια της τρέχουσας.

Μελετήστε προσεκτικά το παρόν έγγραφο.

Επιλέξτε τους ζωγράφους που θα παρουσιάσετε.

Επιλέξτε το λογισμικό που θα χρησιμοποιήσετε.

Αναθέστε καθήκοντα στα μέλη της ομάδας.

Συμπληρώστε το λειτουργικό και τεχνικό σχέδιο. Σε λευκές κόλες Α4 σχεδιάστε το γενικό πλάνο και το storyboard της κάθε σελίδας της παρουσίασης.

Αναζητήστε το υλικό της παρουσίασης σας.

Επεξεργαστείτε το υλικό που βρήκατε. Συγγράψτε τα τελικά κείμενα, δημιουργείστε εικόνες με τις  απαιτούμενες προδιαγραφές.

Συγγράψτε την παρουσίαση
(Betta eddition)

Ελέγξτε την λειτουργία της παρουσίασης και διορθώστε τυχόν λάθη.
(gamma eddition)

Δώστε σε μια άλλη ομάδα να ελέγξει την παρουσίαση σας και αν εντοπίσει λάθη διορθώστε τα.
(Golden eddition)

Υποβάλλετε την εργασία σας. (Όλα τα αρχεία, όχι μόνο το power point, καθώς και τα χειρόγραφα γενικό σχέδιο και storyboards.)

 

Αξιολόγηση εργασίας:

  • Περιεχόμενο κειμένων: 15
  • Μορφοποίηση κειμένων: 5
  • Επεξεργασία φωτογραφιών: 20
  • Γενικό πλάνο και Storyboards (χειρόγραφα): 15
  • Βιβλιογραφία: 15
  • Τελική εμφάνιση και λειτουργικότητα της εφαρμογής, πλοήγηση: 20
  • Τήρηση της οργάνωσης: 10

Σύνολο 100 μονάδες.

Καλή επιτυχία στην εργασία σας!

Κουκούδης Βασίλης

scroll back to top
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 08 Ιανουάριος 2014 14:32
 


Writing