Οργάνωση

Albanian Bulgarian English French German Italian Japanese Russian Spanish Ukrainian
Τελευταία Ενημέρωση
30-06-2021 10:29

   

    ? Το Σχολείο:  timoni

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

ossf


Designed by:
kou_vas kou_vas under danemm ordering

Εργασίες μαθητών: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ Εκτύπωση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΕΡEΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) & ΑΛΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Συντάχθηκε απο τον/την Οι μαθητές του Α5 (2012-2013)   
Παρασκευή, 14 Δεκέμβριος 2012 23:46

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Με αφορμή τη διοργάνωση ενός καλλιτεχνικού τριημέρου από το σχολείο μας, μας δόθηκε  η ευκαιρία να ασχοληθούμε με ποικίλα είδη κειμένων και να κατανοήσουμε στην πράξη, την ανάγκη διαφοροποίησής τους στο ύφος ώστε να πετύχουν  τον επικοινωνιακό τους σκοπό.

Και μπορεί βέβαια η σύλληψη αυτή να ήταν φανταστική, τα οφέλη όμως από την ενασχόλησή μας είναι μεγάλα. Προέκυψε καταρχήν μία ποικιλία κειμένων που  αναφέρονται σε διαφορετικές εκδηλώσεις, και θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας.

 

1. Συλλογική εργασία Α5

Δεκαπενταμελές συμβούλιο

6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    Το σχολείο μας υπήρξε πάντα πρωτοπόρο στη συμμετοχή και δυναμική παρουσία των μαθητών του σε όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχουν, τις τελευταίες δεκαετίες, διοργανωθεί στις αίθουσες του Δήμου μας.

       Έτσι και φέτος, απαντώντας στο ιστορικό αυτό κάλεσμα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι στη χτεσινή καταληκτική συνεδρίαση του συμβουλίου μας έγινε ομόφωνα αποδεκτή η πρόταση να συμμετέχει το σχολείο μας, με έργα των συμμαθητών μας, στο πολιτιστικό τριήμερο που διοργανώνει ο Δήμος μας στο πολιτιστικό κέντρο «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» στις 26, 27, 28 Ιουνίου στα πλαίσια των Ελευθερίων της πόλης..

    Η μέχρι τώρα καλλιτεχνική παρουσία σας υπήρξε εντυπωσιακή, αξιόλογη και ιδιαίτερα τιμητική για όλους μας. Θα σας παρακαλούσαμε να στηρίξετε με όλες σας τις δυνάμεις και να ενισχύσετε τις ελπίδες μας για μια νέα ουσιαστική διάκριση του σχολείου μας.

     Το σχολείο μας, που νοιώθει βαρύτατη την ευθύνη για το μέγεθος της προσφοράς σας, αποφάσισε, σε συνεργασία με το δημοτικό συμβούλιο, την τελευταία ημέρα των πολιτιστικών εκδηλώσεων να απονείμει βραβεία και τιμητικούς επαίνους.

     Σας επισημαίνουμε ότι οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

Έκθεση ζωγραφικής.

Έκθεση γλυπτικής.

Θεατρική παράσταση.

Συναυλία με συμμετοχή ροκ συγκροτημάτων.

       Τα τρία πρώτα βραβεία σε κάθε τομέα θα συνοδεύονται από 300,00 ? και ένα εισιτήριο για μία παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Περιμένουμε τις δηλώσεις συμμετοχής σας μέχρι 31-3-2013.

Να είστε όλοι εκεί!!!

                                                                                        Σας ευχαριστούμε πολύ

                                                 Το προεδρείο του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου

2. Εργασία μαθητή Χαράλαμπου Ρωμανίδη Α5

 

                                        ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ο Σύλλογος Πολυτέκνων Νομού Καβάλας σας προσκαλεί στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί για την κοπή της βασιλόπιτας, την Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 11.00π.μ. στο Αμφιθέατρο της Νομαρχίας Καβάλας. Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο κ. Θεοτοκάτος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πολυτέκνων Ελλάδος με θέμα:  «Τα προβλήματα και οι ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας σήμερα» και θα γίνει η καθιερωμένη βράβευση των πολυτέκνων μαθητών  που αρίστευσαν την προηγούμενη σχολική χρονιά.

                            Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως!

                               Σύλλογος Πολυτέκνων Νομού Καβάλας

 

3.Εργασία μαθητή  Θεμιστοκλή Τσομπανίδη Α5

 

Σύλλογος  ΠΝΟΗ                                                            Καβάλα,6-12-2012

                                             Πρόσκληση

Ο Σύλλογος ΠΝΟΗ σας προσκαλεί στο τριήμερο Χριστουγεννιάτικο Bazaar, που θα πραγματοποιηθεί στο Εμπορικό Κέντρο της Καβάλας στις 18,19 και 20 Δεκεμβρίου 2012. Το βράδυ της 20ης Δεκεμβρίου θα συμμετάσχει και η χορωδία του Δημοτικού Ωδείου Καβάλας με χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

Τα έσοδα θα διατεθούν σε άπορες οικογένειες της πόλης μας.

                                     Σας περιμένουμε όλους!

                                         Καλά Χριστούγεννα!

                                                                                     Η πρόεδρος

                                                                                Ε. Παπαδοπούλου

4. Εργασία Τσουρού Δωροθέας Α5

1

 

5. Εργασία μαθήτριας Ελένης Ρέμμου Α5

2  

 

6. Εργασία μαθητή Ανδρέα Σωτηρίου Α5

  3

 

7. Εργασία μαθήτριας Τζίμου Κωνσταντίνας Α5

Eikones229


8. Εργασία μαθήτριας Γεωργίας Τζίτζιου Α5

4  

 

9. Εργασία μαθήτριας Βενετίας Χοροζίδου Α5

  5

 

 

Αφού παρουσιάσαμε τις εργασίες μας συζητήσαμε στην τάξη για τα οφέλη που αποκομίζει η σχολική κοινότητα από τέτοιου είδους καλλιτεχνικές δραστηριότητες και καταλήξαμε πως αυτές εμπλουτίζουν την κοινοτική ζωή του σχολείου  και μας βοηθούν να εμβαθύνουμε στο νόημα της αληθινής παιδείας και της τέχνης. Μας ευαισθητοποιούν ακόμη σε θέματα πολιτισμού και μας δίνουν μια ευκαιρία ξεκούρασης και χαλάρωσης από την καθημερινή ρουτίνα των μαθημάτων. Αποτελούν επίσης μια ευκαιρία ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών από την πλευρά των μαθητών, τόνωσης της αυτοπεποίθησης, ιδιαίτερα μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στα σχολικά μαθήματα,  αλλά και ανάδειξης ταλέντων. Κοντά σ? αυτά εκδηλώσεις τέτοιου είδους καλλιεργούν και πλουτίζουν τη γλωσσική μας ικανότητα αφού για να πραγματωθούν πρέπει να παραχθεί ένα πλήθος κειμένων. Αυτή η ενεργοποίηση της μαθητικής κοινότητας είναι πολλαπλά ωφέλιμη για όλους τους συντελεστές πολιτιστικών δράσεων.

  6


Και μία πρόταση από έναν πανεπιστημιακό δάσκαλο:

«Ζώνη πολιτισμού» στα Σχολεία

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  09/10/2008 ΒΗΜΑ

Ένα δίωρο την εβδομάδα σ? ένα διευρυμένο σχολικό πρόγραμμα θα πρέπει να αφιερωθεί στην πολιτιστική καλλιέργεια των μαθητών. Όλων των μαθητών.

Έχουμε σκεφθεί, όταν βλέπουμε τόσο κόσμο να επισκέπτεται ένα μουσείο ή μια πινακοθήκη στο εξωτερικό, όταν δεν μπορείς εκεί να βρεις εισιτήριο για ένα θέατρο ή για μια συναυλία, όταν βλέπουμε τόσο κόσμο να συχνάζει στα βιβλιοπωλεία τού εξωτερικού, γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι οι Αμερικανοί, οι Άγγλοι, οι Γερμανοί ή οι Γάλλοι ή όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι τόσο μορφωμένοι, τόσο καλλιεργημένοι, τόσο φιλομαθείς, τόσο «κουλτουριάρηδες»; Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Μήπως οι πολίτες αυτών των χωρών έχουν μάθει να ακούνε μουσική, να βλέπουν εκθέσεις, να επισκέπτονται μουσεία, να βλέπουν θέατρο, να διαβάζουν βιβλία; Και πού το έχουν μάθει; Μήπως αυτή η ευαισθησία τούς έχει καλλιεργηθεί στα σχολικά τους χρόνια, μέσα από το πρόγραμμα και τις δραστηριότητες του Σχολείου; Ε, λοιπόν, κατά κανόνα αυτό συμβαίνει. Το Σχολείο τους φέρνει σε επαφή και τους κάνει να αγαπήσουν την Τέχνη εξ απαλών ονύχων. Από μικρά παιδιά. Ελκυστικά, όχι καταπιεστικά, ως απόλαυση, όχι ως αγγαρεία, ως βίωμα και ως σημαντική μάθηση, όχι ως μάθημα, και μάλιστα παρακατιανό. Τους οδηγεί δηλ. από νωρίς, μελετημένα, με διάρκεια και κλιμάκωση, να γνωρίσουν και να αγαπήσουν την Τέχνη και τον πολιτισμό γενικότερα. Όχι για να γίνουν μουσικοί ή ζωγράφοι ή ηθοποιοί ή συγγραφείς ή καλλιτέχνες, αλλά για να γίνουν καλλιεργημένοι πολίτες με ευαισθησίες για την Τέχνη, το ωραίο, την αισθητική, για ό,τι απευθύνεται στην ψυχή και στο συναίσθημα, τη «συναισθηματική νοημοσύνη», που μπορεί άριστα να συμβαδίζει και να συμπληρώνει την καλλιέργεια της γνώσης, της λογικής, της κριτικής ικανότητας. Τελικός στόχος αυτής της έμφασης στον πολιτισμό είναι η εξασφάλιση μιας ποιότητας ζωής.

Ας περάσουμε στα δικά μας. Το ελληνικό σχολείο δεν είναι ένα κακό σχολείο, ας το ξεκαθαρίσουμε. Ωστόσο, είναι ένα σχολείο προσανατολισμένο στις γνώσεις (για την ακρίβεια στις πληροφορίες) και προσδεδεμένο στο άρμα των εισαγωγικών εξετάσεων για το Πανεπιστήμιο. Καλός μαθητής, επιτυχημένος μαθητής, επίδοξος επιτυχημένος πολίτης είναι αυτός που εισήχθη σε ένα Ανώτατο Ίδρυμα! Αυτός μόνο που μπήκε στην τροχιά της απόκτησης ενός πανεπιστημιακού πτυχίου! Και ο άνθρωπος; Η ζωή του; Οι ευαισθησίες, τα ενδιαφέροντα, η καλλιέργεια της ψυχής, κάποιες ανησυχίες πνευματικές για ό,τι είναι έξω και πέρα από την επαγγελματική του καταξίωση; Η αναζήτηση για ό,τι ομορφαίνει τη ζωή του και της δίνει νόημα και άλλες διαστάσεις, όχι ποσοτικές, όχι οικονομικές, όχι καταναλωτικές, όχι υλικές; Όλα αυτά είναι εκτός Παιδείας; Δεν ανήκουν στους σκοπούς της σχολικής μόρφωσης; Αν όλα αυτά, αν αυτή η διάσταση, αυτός ο προβληματισμός, αυτός ο σκοπός έχουν σημασία για την Παιδεία του πολίτη και την Εκπαίδευση που την υπηρετεί, τότε θα πρέπει να γίνουν ορισμένες αλλαγές στη «φιλοσοφία» και στην οργάνωση του σχολικού προγράμματος. Θα πρέπει να εισαχθεί μια «ζώνη πολιτισμού» στο πρόγραμμα, όχι τόσο ως «μάθημα» αλλά ως μάθηση, ως καλλιέργεια, ως δραστηριότητα, ως ευαισθητοποίηση. Ένα δίωρο την εβδομάδα σ? ένα διευρυμένο σχολικό πρόγραμμα θα πρέπει να αφιερωθεί στην πολιτιστική καλλιέργεια των μαθητών. Όλων των μαθητών. Ένα δίωρο που άλλος μαθητής θα επιλέγει και θα αφιερώνει στη μουσική, άλλος στη ζωγραφική, άλλος στο θέατρο, άλλος στον κινηματογράφο, άλλος στη λογοτεχνία και στη δημιουργική γραφή, άλλος στη ρητορική, άλλος στην ιστορία της τέχνης κ.λπ. Και μάλιστα με εναλλαγή των επιλογών στα έτη του σχολείου, ώστε να παρακολουθήσει περισσότερα αντικείμενα. Δίωρο υποχρεωτικό για όλους, με πρόβλεψη στο πρόγραμμα και επιλογή των ιδίων των μαθητών. Με στενή συνεργασία με τον καθηγητή της μουσικής, με τον καθηγητή των καλλιτεχνικών, με τον θεατρολόγο, με τον φιλόλογο, με τον ιστορικό της τέχνης. Σε μια άλλη διάρθρωση των αντιστοίχων αντικειμένων, με ανάλογο πρόγραμμα, κάποιες ειδικές αίθουσες εργαστήρια, και ό,τι χρειάζεται. Εδώ είναι βέβαιο ότι, καλούμενοι, θα βοηθήσουν και οι γονείς, οι σύλλογοι των Σχολείων. Και κυρίως οι μαθητές και οι δάσκαλοι- θα ανακαλύψουν πτυχές της προσωπικότητάς τους που αγνοούν.


Μιλάω για ένα δίωρο μέσα στο πρόγραμμα, κοινό για όλους (αυτό θα πει «ζώνη») και με δυνατότητα επιλογής. Αναφέρομαι επίσης στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου.

 
Δεν ενδιαφέρουν εδώ οι λεπτομέρειες της οργάνωσης και οι τρόποι αντιμετώπισης των δυσκολιών που προφανώς θα υπάρχουν (αίθουσες, διδάσκοντες, εξοπλισμός). Και βεβαίως- θα το επαναλάβω- μια «ζώνη πολιτισμού» προϋποθέτει ένα διευρυμένο σε χρόνο σχολικό πρόγραμμα. Τέλος, να διασαφήσω ότι δεν μιλάω εδώ για την ενασχόληση με τον αθλητισμό, όχι γιατί δεν είναι εξίσου σημαντική, αλλά γιατί είναι διαφορετικής υφής θέμα. Και αυτή η ενασχόληση χρειάζεται αναδιάρθρωση, συστηματοποίηση και χρόνο. Η καλλιέργεια του σώματος συμβαδίζει και συμπληρώνει την καλλιέργεια της ψυχής και οδηγεί στην ολοκλήρωση μιας προσωπικότητας. Ελπίζω οι γραμμές αυτές να μη θεωρηθούν ως ουτοπική σύλληψη! Αυτό που μάλλον πρέπει να μας ανησυχεί είναι το να βλέπουμε την ενασχόληση των μαθητών μας με τον πολιτισμό ως ουτοπία- αν και όσο τούτο συμβαίνει.

Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι καθηγητής της Γλωσσολογίας, πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τ. πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

scroll back to top
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 02 Φεβρουάριος 2013 09:12
 
?? Επιστροφή


Writing