30-06-2021 10:29
Μαζί μας είναι...
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Designed by: |
![]() |
kou_vas under danemm ordering |
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): "ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ" (Α΄ ΤΑΞΗ, Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, 2011-12) |
![]() |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΕΡEΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) & ΑΛΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ | |||
Συντάχθηκε απο τον/την Αδαμάκης Ελευθέριος | |||
Δευτέρα, 24 Σεπτέμβριος 2012 18:21 | |||
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μαντατζή Στέλλα Μαθητές: Αδαμάκης Λευθέρης, Γεωργαλή Ευαγγελία, Γεωργαλή Ιωάννα, Γεωργιάδου Κλέα, Γιώτα Κωνσταντίνα, Γρηγοριάδου Μαρία, Καράγιωργας Χρήστος, Καρακουλάκη Κατερίνα, Κητή Σοφία, Κοτζαμανίδου Ελένη, Κούτρα Αναστασία, Κωνσταντάρας Αλέξανδρος, Κωστής Ιωάννης, Λαλένη Νέλη, Μαντά Χριστίνα, Τοπάλογλου Γεώργιος, Τουραμανίδου Λουκία, Τσαρουχά Μαρία, Χατζηγιαννάκη Μαριαλένα, Χατζηθεοδωσίου Αθανάσιος
Κατά τη διάρκεια του 2ου τετραμήνου του έτους 2012, στο πλαίσιο του νέου μαθήματος που έχει εισαχθεί στην Α Λυκείου, ερευνητική εργασία ? project, ασχοληθήκαμε με το θέμα ?Ας γίνουμε Ευρωβουλευτές??. Με τη βοήθεια αυτού του μαθήματος, ήρθαμε για λίγο πρόσωπο με πρόσωπο με την πραγματική εικόνα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και στεφτήκαμε, συζητήσαμε, αποφασίσαμε, γράψαμε, εργαστήκαμε σαν ευρωβουλευτές. Ο καθένας από εμάς, έχει αποκομίσει και κάτι διαφορετικό από αυτό το εβδομαδιαίο τρίωρο, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι κατανοήσαμε ,λίγο ή πολύ, το ρόλο και τις αρμοδιότητες των ευρωβουλευτών. Παρακάτω, θα σας αναλύσουμε αυτές τις έννοιες, θα σας μιλήσουμε για την εμπειρία που ζήσαμε στην Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κομοτηνή, θα σας εκθέσουμε το προϊόν της εργασίας μας, που είναι ένα Ψήφισμα το οποίο παρουσιάστηκε στην Προσομοίωση και τέλος, θα σας παρουσιάσουμε ένα μέρος του ψηφίσματος που υλοποιήσαμε κατά την Παρουσίαση της εργασίας μας στο σχολείο μας.
_ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δηλαδή οι ευρωβουλευτές, εκλέγονται με άμεση ψηφοφορία κάθε 5 χρόνια και αντιπροσωπεύουν τους πολίτες
Οι κύριες αρμοδιότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι τρεις:
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει τρεις έδρες εργασίας: Βρυξέλλες (Βέλγιο), Λουξεμβούργο και Στρασβούργο (Γαλλία).
_ ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ? ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Κομοτηνής αποτελεί μέρος ενός ενιαίου κέντρου παροχής υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο οποίο ο πολίτης μπορεί να απευθυνθεί τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να λάβει πληροφορίες σχετικές με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Κομοτηνής είναι συνδιοργανωτής μαζί με την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης, της προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι: Στην Προσομοίωση αυτή, γνωρίσαμε καλύτερα τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κατανοήσανε τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις του. Στο πλαίσιο της Προσομοίωσης οι μαθητές λειτούργησαν στα πρότυπα των παρακάτω Κοινοβουλευτικών Επιτροπών: 1. Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας, 6ο ΓΕΛ Καβάλας 2. Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών, 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής 3. Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων, 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής 4. Επιτροπή για τα Δικαιώματα των Γυναικών και Ισότητας των Φύλων, 2ο ΓΕΛ Δράμας 5. Επιτροπή Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας, 1ο ΕΠΑΛ Ορεστιάδας Το κάθε σχολείο παρουσίασε το ψήφισμα που είχε συντάξει, και μετά από κάποιες διαδικασίες διόρθωσης και τελειοποίησης, προέκυψαν 5 συνολικά ψηφίσματα. Στο δικό μας ψήφισμα, προτείναμε τη δημιουργία μιας πολιτιστικής και εκπαιδευτικής πλατφόρμας σε ψηφιακή μορφή. _ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ
_ΤΕΛΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ Σχολείο: 6ο Γενικό Λύκειο Καβάλας
Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 11ης Μαΐου 2012 σχετικά με την ενδυνάμωση των σχέσεων και την εξοικείωση των Ευρωπαίων πολιτών με τους πολιτισμούς των κρατών-μελών μέσω ψηφιακής πλατφόρμας πολιτισμού και εκπαίδευσης.
«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
Α. λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντικότητα που προσδίδουν οι Ευρωπαίοι πολίτες στην πολιτισμική ανταλλαγή ως συνεκτικό παράγοντα στη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων, Β. λαμβάνοντας υπόψη το ενδιαφέρον που δείχνουν οι Ευρωπαίοι για την προώθηση τόσο των πολιτισμών της κάθε χώρας ξεχωριστά, όσο και του ευρύτερου Ευρωπαϊκού πολιτισμού, αλλά και τη διατήρησή του, Γ. λαμβάνοντας υπόψη την πολιτισμική πολυμορφία που παρατηρείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και τις προοπτικές που υπάρχουν για την προώθησή της μέσω των νέων τεχνολογιών, Δ. λαμβάνοντας υπόψη τις θετικές προοπτικές χρηματοδότησης προγραμμάτων σχετικά με τον πολιτισμό και την παιδεία, αλλά και το σχετικά χαμηλό κόστος υλοποίησης της παρακάτω πρότασης,
προτείνει: 1. Για την ανάπτυξη και τη διάδοση του πολιτισμού και της ιστορίας των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη δημιουργία πολιτιστικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας σε ψηφιακή μορφή. i. Σκοπός αυτής της πλατφόρμας είναι η προβολή και η προώθηση της πολιτιστικής συνεισφοράς των κρατών-μελών στην Ευρωπαϊκή ιστορία. Έτσι, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν τόσο τον δικό τους πολιτισμό, όσο και των υπολοίπων χωρών. Συνεπώς, η πλατφόρμα αυτή θα αποτελέσει τον πυρήνα ενδυνάμωσης των σχέσεων μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών. ii. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς όλων των Ευρωπαϊκών κρατών-μελών. Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης της θα μπορεί να αντλεί πληροφορίες για την ιστορική εξέλιξη των κρατών, που θα είναι ομαδοποιημένα σε ζώνες, για την ομαλότερη λειτουργία του προγράμματος. Ο χωρισμός αυτός σε ζώνες, θα γίνει σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση και την ιστορική εξέλιξη των χωρών.
2. Τη γνωριμία των Ευρωπαίων πολιτών με τους Ευρωπαϊκούς πολιτισμούς μέσα από την ψηφιακή ξενάγηση στα κυριότερα εκθέματα μουσείων της Ευρώπης, ως συμπλήρωμα της πλατφόρμας. i) Η ψηφιακή αυτή ξενάγηση θα περιέχει τα σημαντικότερα εκθέματα μουσείων από όλη την Ευρώπη. Οι αρμόδιοι των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα επιλέγουν κάποια μουσεία από κάθε χώρα, τα οποία θα έχουν ως στόχο την παρουσίαση των κυριότερων στοιχείων του πολιτισμού τους. ii) Τα μουσεία αυτά θα επιλεχθούν με κύρια κριτήρια τον αριθμό, την ιστορική και πολιτιστική αξία των εκθεμάτων, την επισκεψιμότητά τους καθώς και τη διαχρονική ιστορία κάθε λαού. Η παρουσίαση θα λαμβάνει χώρα σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες αυτών των μουσείων και θα περιλαμβάνει ιστορικές πληροφορίες για τα επιλεγμένα μουσειακά εκθέματα, καθώς και επιπρόσθετο υλικό για εμβάθυνση. iii) Με αφορμή τον ετήσιο θεσμό των πολιτισμικών πρωτευουσών, θα γίνεται αναφορά στη χώρα η οποία κατέχει τον τίτλο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Επίσης, θα γίνεται προβολή της ψηφιακής πλατφόρμας στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στα πλαίσια αυτού του θεσμού. iv) Τέλος, κρίνεται απαραίτητη η χρηματοδότηση αυτών των μουσείων, που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, από ευρωπαϊκούς πόρους με σκοπό την αποφυγή της οικονομικής επιβάρυνσης των μουσείων και κατ? επέκταση των ίδιων των κρατών. 3. Τη δημιουργία πολιτιστικού και εκπαιδευτικού παιχνιδιού σε ψηφιακή μορφή ως επέκταση της πολιτιστικής πλατφόρμας. i) Σκοπός του παιχνιδιού αυτού είναι η παγίωση των γνώσεων που προέρχονται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα και αυτοαξιολόγηση του κάθε χρήστη ξεχωριστά. Κατ? επέκταση λοιπόν, θα υπάρχει η δυνατότητα για ενεργή συμμετοχή του χρήστη μέσω της εμπέδωσης και της αφομοίωσης των γνώσεων που προσφέρει η πλατφόρμα. Τέλος, το παιχνίδι αυτό θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη της ευαισθητοποίησης των πολιτών με τον πολιτισμό τους και με τους πολιτισμούς των άλλων κρατών-μελών. ii) Το παιχνίδι αυτό θα περιλαμβάνει ερωτήσεις από διάφορους τομείς του πολιτισμού. Αναλυτικότερα, οι ερωτήσεις θα συσχετίζονται με την ιστορία, την τέχνη, τα ήθη και τα έθιμα, τη μουσική και τον αθλητισμό της κάθε χώρας. Επιπλέον, για να εξασφαλιστεί η ευρεία συμμετοχή όλων των ηλικιακών ομάδων θα δημιουργηθούν δύο επίπεδα δυσκολίας. Στα πλαίσια αυτής της δράσης, θα διενεργείται και ετήσιος διαγωνισμός γνώσεων που θα καλύπτεται από την πλατφόρμα. iii) Τέλος, διά μέσω του παιχνιδιού και της πλατφόρμας θα παρουσιάζεται στο χρήστη ένα πολιτιστικό έκθεμα και θα καλείται μέσω συγκεκριμένων εργαλείων να το τροποποιήσει χρησιμοποιώντας την προσωπική του πινελιά και σφραγίδα έτσι ώστε να μαθαίνει πρακτικά για τον πολιτισμό και την εκπαίδευση. 4. Για την προώθηση αυτής πλατφόρμας και όλων των δράσεων της, τη δημιουργία ανεξάρτητου ιστότοπου που θα περιέχει την πλατφόρμα και στον οποίο θα παραπέμπουν σύνδεσμοι εγκατεστημένοι στους δικτυακούς χώρους των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού της κάθε χώρας. Επιπλέον, θα διανεμηθεί μέσω CD-ROM ή DVD-ROM από τα αρμόδια υπουργεία στα σχολεία όλων των βαθμίδων.»
_ Κείμενο του μαθητή Τοπάλογλου Γιώργου σεχτικά με την Ε.Ε. «Το μέλλον της ενωμένης Ευρώπης φαντάζει στις μέρες μας, όπως οι περισσότεροι θα έχετε συνειδητοποιήσει, δυσοίωνο. Οι οικονομικές δυσχέρειες που παρουσιάστηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν επηρεάσει τι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ορισμένες από αυτές έφτασαν στα πρόθυρα οικονομικής κατάρρευσης. Οι δυσχέρειες αυτές αποτέλεσαν τροχοπέδη για τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των Ευρωπαϊκών λαών. Τα εκάστοτε εθνικά συμφέροντα έγιναν πιο σημαντικά για ορισμένες κυβερνήσεις από τα συλλογικά. Πολλά κράτη δεν πειθάρχησαν στους κοινούς ευρωπαϊκούς κανόνες που στόχο έχουν την ευημερία όλων των λαών, ενώ άλλα επέδειξαν απροθυμία να παράσχουν βοήθεια στους πληγέντες της οικονομικής κρίσης. Οι θεμελιώδεις αξίες στις οποίες βασίστηκε το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα, οι αξίες της αλληλεγγύης, συνεργασίας, ισότητας, ελευθερίας, φαίνονται να κλονίζονται. Πολλοί διάκεινται ανοιχτά πλέον κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπερτονίζοντας τις διαφορές μεταξύ των κρατών και αποσιωπώντας τα κοινά τους χαρακτηριστικά. Τα κοινά όμως αυτά χαρακτηριστικά συνεχίζουν να υπάρχουν, για να μας θυμίζουν πως οι Ευρωπαϊκοί λαοί έχουν πολλά περισσότερα να κερδίσουν από τη συνένωση των Ευρωπαϊκών κρατών παρά από τη διάσπασή τους, για να θυμίζουν πως η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι απλώς ένα σύνολο γεωγραφικά προσκείμενων κρατών, αλλά ένα συνεκτικό σύνολο κρατών με κοινή ιστορία, κοινό πολιτισμό, κοινή παράδοση. Παράδοση πρωτοπορίας. Η Ευρώπη πρωτοπόρησε όταν εγκαθιδρύθηκε για πρώτη φορά το πολίτευμα της δημοκρατίας στην Αρχαία Αθήνα. Η Ευρώπη πρωτοπόρησε με τη Magna Carta, ένα από τα πρώτα και πρότυπα συντάγματα, που εκδόθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Ευρώπη πρωτοπόρησε όταν, το 1957, για πρώτη φορά, έξι χώρες με διαφορετικές κυβερνήσεις και γλώσσες πίστεψαν ότι αυτά που τις ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από αυτά που τις χωρίζουν, μια ιδέα την οποία έχουν ενστερνιστεί πολλά άλλα κράτη από τότε. Αυτήν ακριβώς την παράδοση και αυτές ακριβώς τις αξίες καλείται σήμερα να υπερασπιστεί η Ευρώπη. Καλείται να αποδείξει ότι δεν είναι μόνο μια οικονομική ένωση, αλλά μια πολιτισμική ένωση κρατών που διέπονται από κοινές αξίες, από τα ίδια υψηλά ιδανικά. Και πιστεύω πως για άλλη μια φορά, η Ευρώπη θα πρωτοπορήσει. Η Ευρώπη θα τα καταφέρει.»
_ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Στα πλαίσια της παρουσίασης της τελικής μας εργασίας στο σχολείο, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το εκπαιδευτικό και πολιτιστικό παιχνίδι σε ψηφιακή μορφή που προτείναμε στο ψήφισμά μας παραπάνω. Το παιχνίδι περιλαμβάνει ερωτήσεις από διάφορους τομείς του πολιτισμού κάθε χώρας: ιστορία, τέχνη, ήθη, έθιμα, μουσική, αθλητισμός. Έτσι, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παίξουνε, να ελέγξουν τις γνώσεις τους και να τις εμπλουτίσουν. Το παιχνίδι μαζί με όλη την παρουσίαση μας, μπορείτε να βρείτε παρακάτω (σε μορφή powerpoint.)
![]() |
|||
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 25 Σεπτέμβριος 2012 00:09 |
?? Επιστροφή