30-06-2021 10:29
Μαζί μας είναι...
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Designed by: |
kou_vas under danemm ordering |
Πολυμέσα: Χαρακτηριστικά εικόνας (Σχέδιο μαθήματος) |
Εκπαιδευτικό Υλικό - Θετικές Επιστήμες -Τεχνολογία (Α') | |||
Συντάχθηκε απο τον/την Κουκούδης Βασίλης | |||
Παρασκευή, 08 Νοέμβριος 2013 18:03 | |||
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΟΥΚΟΥΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 1. ΜΑΘΗΜΑ: Εφαρμογές Πληροφορικής ? Υπολογιστών
2. ΤΑΞΗ: Α΄ Γενικού Λυκείου (ΕΠΙΛΟΓΗΣ) 3. Εκπαιδευτικές ανάγκες: Οι μαθητές δεν γνωρίζουν, μέχρι στιγμής, πως αναπαριστάται το χρώμα και κατ επέκταση μια εικόνα στον υπολογιστή, την διαφορά ανάμεσα στις χαρτογραφικές και τις διανυσματικές εικόνες, τα μεγέθη αρχείων εικόνων και τις τεχνικές συμπίεσης τους. Η ελλιπής αυτή γνώση και κατανόηση, έχει σαν πρακτικό αποτέλεσμα, να εισάγουν εικόνες σε εργασίες τους (π.χ. projects) όπως τις βρίσκουν στο διαδίκτυο ή στη μνήμη της φωτογραφικής μηχανής τους, με αποτέλεσμα ογκώδη και δύσχρηστα αρχεία εργασιών (word, powerpoint, κ.λ.π).
4. Γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών: Γνωρίζουν μόνο ότι οι εικόνες μπορούν να αποθηκευτούν σε αρχεία στον υπολογιστή, και ότι μπορούν να επεξεργαστούν με το κατάλληλο λογισμικό και να εισαχθούν σε διάφορες εφαρμογές. Γνωρίζουν επίσης την κωδικοποίηση αριθμών σε δυαδικό σύστημα και τους όρους bit, byte, Kbyte, Mbyte κ.λ.π. Τέλος έχουν ήδη διδαχθεί θεωρητική εισαγωγή στα Πολυμέσα.
5. Γενικός Διδακτικός στόχος
6. Ειδικοί διδακτικοί σκοποί του μαθήματος Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος , θα πρέπει να είναι σε θέση :
7. Διδακτικές τεχνικές/προσεγγίσεις Θα χρησιμοποιηθούν: εισήγηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση.
8. Χρονοπρογραμματισμός της διδασκαλίας ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 διδακτικές ώρες 8.1. Προσανατολισμός του μαθήματος: Ερωταποκρίσεις. (5 λεπτά της πρώτης διδακτικής ώρας). 8.2. Φάση 1η ? Καθοδηγούμενη Διαλεκτική και Πρακτική Επεξεργασία ανά ομάδες: Ομάδες εργασίας, Σύντομες διαλέξεις, φύλλα εργασίας, Πρακτική άσκηση στο λογισμικό Τεχνολογία Πολυμέσων . (2 διδακτικές ώρες) 8.3. Φάση 2η - Πρακτική: Ομάδες εργασίας, φύλλο εργασίας, Πρακτική άσκηση στο λογισμικό GIMP (2 διδακτικές ώρες) 8.4. Ανακεφαλαίωση και Ατομική άσκηση: Εισήγηση, ερωτήσεις ? απαντήσεις, άσκηση για το σπίτι (επανάληψη των δραστηριοτήτων του Φύλλου εργασίας 3 με μια δική τους φωτογραφία). (5 λεπτά)
9. Εποπτικά και διδακτικά μέσα Πίνακας, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, λογισμικό : «Τεχνολογία Πολυμέσων, (Διαδραστική εφαρμογή Κουκούδη Βασίλη) και GIMP, φύλλα εργασίας και φύλλο αξιολόγησης.
10. Διαδικασία και Πλαίσιο χρησιμοποίησης των Διδακτικών Τεχνικών και Προσεγγίσεων 10.1. Σύνδεση με προηγούμενες γνώσεις. Ερωταποκρίσεις. 10.2. Θεωρητικό μέρος: Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των 2-3 ατόμων, εκτελούν τα φύλλα εργασίας 1 και 2 χρησιμοποιώντας το λογισμικό Τεχνολογία Πολυμέσων με εμβόλιμες μικρές διαλέξεις. 10.3. Πρακτικό-Δημιουργικό μέρος: Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των 2-3 ατόμων, εκτελούν το φύλλο εργασίας 3 χρησιμοποιώντας το λογισμικό GIMP συζητώντας και επιλύοντας απορίες μεταξύ τους αλλά και με τον εκπαιδευτικό. 10.4. Σύνοψη από μαθητές και εκπαιδ/κό των συμπερασμάτων που προέκυψαν για την ψηφιοποίηση, αναπαράσταση, επεξεργασία και αποθήκευση εικόνων στον υπολογιστή.
|
|||
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 28 Δεκέμβριος 2013 20:38 |
?? Επιστροφή