30-06-2021 10:29
Μαζί μας είναι...
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Designed by: |
kou_vas under danemm ordering |
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας για τους Πρόσφυγες 2013 |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ |
Συντάχθηκε απο τον/την Κουκούδης Βασίλης |
Παρασκευή, 08 Μάρτιος 2013 22:06 |
Σας γνωρίζουμε ότι η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης - ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας - Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, προκηρύσσουν Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας μεταξύ των μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου και της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και οι εργασίες θα εκπονηθούν εκτός ωρών διδασκαλίας. Το θέμα του εφετινού Διαγωνισμού είναι «Η σιωπή είναι ανοχή;».
Σχετικά κείμενα
- Ο Οδυσσέας ναυαγός στη χώρα των Φαιάκων. Η Ναυσικά προς τις ακόλουθές της : «Όμως αυτός, περιπλανώμενος και δύστυχος, βρέθηκε κατά τύχη εδώ, και περιποίηση του πρέπει. Όλοι οι φτωχοί κι οι ξένοι είναι του Δία αποσταλμένοι · ακόμη κι αν τους δώσεις κάτι λίγο, νομίζεται καλόδεχτο». (Οδύσσεια, ζ, 252-256, μτφρ. Δ. Ν. Μαρωνίτη)
- Θουκυδίδη, Περικλέους Επιτάφιος, 39 (μτφρ. Άγγ. Σ. Βλάχου ) «Και στα πολεμικά πράγματα διαφέρουμε από τους εχθρούς μας. Η πόλη μας είναι φιλόξενη για όλους τους ανθρώπους και δεν υπάρχει σε μας νόμος ξενηλασίας που να εμποδίζει τον ξένο να μάθει ή να δει κάτι ??».
Συμμετοχή στο διαγωνισμό 1.Με γραπτό κείμενο ? ατομική συμμετοχή (άρθρο για μια τοπική εφημερίδα ή διήγημα ή δοκίμιο) Τα παραπάνω αποσπάσματα, που ανήκουν στο απώτερο παρελθόν μας, παρέχουν κάποιες ενδείξεις αναφορικά με το πώς αντιμετώπιζαν οι Έλληνες των κλασικών χρόνων ζητήματα όπως η προσφυγιά, η ξενία και η φιλοξενία. Παίρνοντας αφορμή από αυτά τα αποσπάσματα και αξιοποιώντας τα δεδομένα της σύγχρονης πραγματικότητας, που έντονα βιώνουμε το τελευταίο διάστημα, με τα ολοένα αυξανόμενα περιστατικά εχθρικής συμπεριφοράς και βίαιων επιθέσεων κατά αλλοδαπών, με μοναδικό κριτήριο το χρώμα του δέρματός τους, την καταγωγή ή το θρήσκευμά τους, να προβληματιστείτε για τα ζητήματα αυτά. Πολλές φορές ο φόβος, η άγνοια, το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση μας κάνει να σιωπούμε, να συμπονάμε εκείνους που πέφτουν θύματα ρατσιστικής βίας, να διαφωνούμε με εκείνους που την ασκούν, αλλά να μην αντιδρούμε απέναντι σε τέτοιου είδους περιστατικά και καταστάσεις. Μήπως όμως η σιωπή μας ενθαρρύνει τέτοιου είδους φαινόμενα; Με βάση τα παραπάνω να εκθέσετε τις σκέψεις σας γράφοντας ένα άρθρο για μια τοπική εφημερίδα ή ένα διήγημα ή δοκίμιο. α) Στο κείμενό σας να εξετάσετε τη στάση των νέων απέναντι στα φαινόμενα αυτά και την ευθύνη όλων μας. Ποιες μορφές και πρακτικές μπορεί να πάρει ο ρατσισμός και η ρατσιστική βία και ποια η αντίδρασή μας σε αυτές; β) Για να τεκμηριώσετε το δημοσίευμά σας, μπορείτε να πραγματοποιήσετε σχετική έρευνα, να συμπεριλάβετε σύντομες συνεντεύξεις και μαρτυρίες ή και να το συνοδεύσετε με μία ως δύο φωτογραφίες. 2.Με οπτικοακουστικό μήνυμα / βίντεο - ομαδική συμμετοχή Αφού λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω κείμενα, δημιουργήστε το δικό σας έργο (οπτικοακουστικό μήνυμα, video, video-clip μουσικής), με τίτλο «Το θύμα, ο θύτης και ο σιωπηλός μάρτυρας: τρεις πρωταγωνιστές, στο ίδιο έργο». Μπορείτε να πάρετε ως αφορμή κάποιο περιστατικό από την καθημερινότητά σας, τη σχολική σας ζωή ή τη γειτονιά σας, στο οποίο ήσασταν παρόντες/ούσες ως παρατηρητές ή/και συμμετείχατε. Με ποιο τρόπο μπορούμε να απαντήσουμε στα ρατσιστικά φαινόμενα, ο καθένας χωριστά αλλά και με συλλογικό τρόπο; Για την αξιολόγηση του video θα ληφθούν υπόψη η καλλιτεχνική ιδέα (concept), η σκηνοθετική σύλληψη, η υπόθεση του έργου, η σχετική ερευνητική εργασία που έχει προηγηθεί και η πρωτοτυπία του. Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό
Τα βραβεία-δώρα των διακριθέντων/διακριθεισών μαθητών/τριών, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μία ηλεκτρονική ταμπλέτα με ηλεκτρονικό αναγνώστη (pocketbooksurfpad), ενώ η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα μέσα στο 2013. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν: α) να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες www.unhcr.gr, www.1againstracism.gr και www.unhcr.org β) να απευθύνονται στα Γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ (κ. Νάνου, κ. Σαββοπούλου, τηλ. 210-6756801, 210-6726462-3). |
Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 08 Μάρτιος 2013 22:23 |
?? Επιστροφή