30-06-2021 10:29
Μαζί μας είναι...
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Designed by: |
kou_vas under danemm ordering |
3ος Πανελλαδικός Μαθητικός Διαγωνισμός Φιλοσοφικού Δοκιμίου |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | |||
Συντάχθηκε απο τον/την Κουκούδης Βασίλης | |||
Τετάρτη, 04 Δεκέμβριος 2013 20:37 | |||
3ος Πανελλαδικός Μαθητικός Διαγωνισμός Φιλοσοφικού Δοκιμίου
Το Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με την Ελληνική Φιλοσοφική Εταιρεία (ΕΦΕ) και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ (ΚΕΣ) και με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ.) διοργανώνει τον 3ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου υπό το γενικό θέμα: «Το φιλοσοφικό πρόβλημα της γνώσης». Ο Διαγωνισμός, που θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ τάξης Λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης (δεν αποκλείονται ενδιαφερόμενοι μαθητές άλλων κατευθύνσεων ή τάξεων του Λυκείου) και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική. Για περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό, τον κανονισμό διεξαγωγής και την προκήρυξη, την εξεταστέα ύλη, τα θεματικά πεδία και την προτεινόμενη βιβλιογραφία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα: http://www.philosophy.upatras.gr/competition/ Οι μαθητές, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, μπορούν μέσω του σχολείου, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους έως τις 17 Ιανουαρίου 2014 στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε κατά τόπους σχολικές μονάδες που θα οριστούν από τις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ως Εξεταστικά Κέντρα και η στελέχωσή τους θα γίνει από εθελοντές εκπαιδευτικούς. .
Το γενικό θέμα του διαγωνισμού είναι:
«Το φιλοσοφικό πρόβλημα της γνώσης» Από τις απαρχές της φιλοσοφικής σκέψης μέχρι και σήμερα το ερώτημα της γνώσης βρισκόταν στον πυρήνα του φιλοσοφικού στοχασμού. Υπάρχει αλήθεια, και αν ναι , είναι δυνατόν να την προσεγγίσουμε και να την γνωρίσουμε; Ποια είναι η οδός και οι πηγές της γνώσης ; Πώς σχετίζεται αυτός που θέλει να γνωρίσει (το υποκείμενο της γνώσης) με αυτό που αναζητεί (το αντικείμενο της γνώσης); Αυτά τα κεντρικά ερωτήματα απασχόλησαν όλους τους φιλοσόφους διαχρονικά και επιλέγουμε να τα εξετάσουμε μέσα από δύο θεμελιώδεις και κλασσικές οπτικές, του Πλάτωνα και του Καρτέσιου, που αποτελούν τους πιο σημαντικούς κόμβους της αρχαίας και της νεώτερης φιλοσοφικής σκέψης.
Εντός του πεδίου αυτού ορίζονται οι εξής δύο ειδικότερες θεματικές περιοχές, οι οποίες μπορούν να μελετηθούν με αφετηρία τα προτεινόμενα κείμενα ως βασικές πηγές.
1η θεματική περιοχή:
«Γνώση και αλήθεια στον Θεαίτητο του Πλάτωνα: Πηγές*: Πλάτωνος Θεαίτητος, κυρίως τα χωρία 151e-153a, 153e-154b, 157a-c, 161c-162a, 162c-164c, 166c-167e, 169d-172c, 172e-176a και τέλος 181c-183a. * Βιβλιογραφική τεκμηρίωση ενδεικτικά:
2η θεματική περιοχή:
«Η αναζήτηση των πηγών και της βεβαιότητας της γνώσης στην αυγή της νεώτερης εποχής: Πηγές**: Ρενέ Ντεκάρτ, Στοχασμοί περί της πρώτης φιλοσοφία, (1ος- 6ος στοχασμός)
** Βιβλιογραφική τεκμηρίωση ενδεικτικά:
Παντελής Κυπριανός, Καθηγητής, Αναπλρωτής Πρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού Π.Π. ? Χρήστος Τερέζης, Καθηγητής, Κοσμήτορας Σχολής ΣΑΚΕ Π.Π. ? Γιάννης Πετρόπουλος, Αν. Καθηγητής, Δ/ντης Κέντρου Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδας) Πανεπιστημίου Harvard ? Στέλιος Βιρβιδάκης, Καθηγητής, Εκπρόσωπος Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας ?? Κωνσταντίνος Βαλάκας, Αν. Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος Φιλοσοφίας Π.Π. ? Αικατερίνη Καλέρη, Αν. Καθηγήτρια, Συντονίστρια Επιστημονικής Επιτροπής Διεξαγωγής Διαγωνισμού
Αικ. Καλέρη, Αν. Καθηγήτρια (Συντονίστρια), Στέλιος Βιρβιδάκης, Καθηγητής, Κυριακή Γουδέλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ελένη Περδικούρη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Μελίνα Μουζάλα, Λέκτορας - Δήμητρα Χριστοπούλου, Λέκτορας
|
|||
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 04 Δεκέμβριος 2013 20:50 |
?? Επιστροφή